fredag, maj 21, 2010

Skogen luktar sommar!

När jag vaknade i eftermiddags (ja du såg rätt, eftermiddags eftersom jag har nattarbetsvecka) var det ännu lite varmare än igår.

Frukost och sedan full fart mot stallet. På vägen konstaterade jag att B:s sto måste fått föl eftersom hon var inne, och mycket riktigt det hade hon. Fotografering av den nyfödda blir under helgen.
Väl i stallet fixade jag i ordning E för en ridtur och begav mig ut en sväng i skogen.
Det var varmt och alldeles underbart. I skogen luktade det sommar, mellan ängarna var slånbärsbuskarna vita och vackra i sin blom och i slottsallén silade solljuset ned mellan trädens nyutspungna löv.

E var trots värmen pigg och taggad, det kändes som han var lika lycklig över sommarens ankomst som jag. Känslan hänger fortfarande kvar, jag kan fortfarande förnimma doften av sommar när jag sitter här och arbetar.

Inga kommentarer: