söndag, augusti 07, 2011

Boktips!

I veckan fick vi hem en laddning böcker.
Med i detta paket låg boken Hästen i rörelse:
Redan efter att bara ha bläddrat i boken är jag nsätan lyrisk. Den har anatomibilderna jag saknat. Inte ens min stora tjocka tunga hästbok som täcker in det mesta finns ordentliga detaljerade skisser över ben, muskler och ligament. Den här boken har det som jag trodde att jag skulle bli tvungen att leta efteri anatomiböcker avsedda för veterinärer. Dessutom innehåller boken en mängd praktiska övningar som visar hur man får hästen att bli mer lösgjord, hur man får hästens förtroende och skapar en djupare relation till sin häst.

Helt enkelt värd varje krona! Jag planerar att läsa ett par sidor i taget, så ofta som möjligt. För det känns som en bok jag bör ha läst, från pärm till pärm.

Inga kommentarer: