måndag, augusti 01, 2011

Mera medeltid..

Under lördagens tornerspel tittade jag och njöt för fullt. Det blev också överenskommet att jag skulle komma tillbaka och praktisera som väpnare dagen efter. Såsom min bekanta riddare sa, fotfolk behövs alltid. Det blev en härlig eftermiddag full av sysslor. Hämta häst, borsta häst, bära vapen, hjälpa min riddare på med sin klädsel.
Under själva tornerspelet försökte jag att inte vara i vägen och hjälpa till där jag kunde. Jag vattnade riddare för fullt, tog emot ett par vapen och några hjälmar. Jag hjälpte helt klart till men önskade att jag redan kunde allt och hade vetat precis vilka vapen som hörde till vilken gren och vilken riddare.

Jag höll andan när en riddare fick en skada och bad en tyst bön att det inte var allvarligt. Jag tillbringade en eftermiddag med ett mycket härligt gäng. Jag hoppas på att jag får en möjlighet igen framöver.

Eftersom kameran naturligtvis var med så blev det några bilder igen, Silvertranan i blått är som ni säkert gissat den som bjudit mig att vara med.





2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken vacker huvudbild på vackra E :-)

Kram C

LadyLoor sa...

Tack!
Ja, han är verkligen fin. Lätt att ta fina bilder på något så vackert :)