torsdag, maj 10, 2012

Bara regn

Idag regnade det.
Luften var ganska varm och det strilade ned. Det blåste inte speciellt utan regnet hade med sig den där känslan.
Känslorna av att regnet tvättar världen ren, att naturen är glad över att få vätska, de får mig lugn och fridfull.
Regnet idag var helt enkelt bara regn.

Alltmedan regnet trummade sin melodi mot ridhusets tak så red jag ett inspirerande ridpass där det började kännas mjukt och smidigt. Äntligen är vi på rätt väg igen.

Väl hemma igen var det dags för en dusch och tvagning den nyinköpta tvålen hemma som bar namnet sommaräng. Den doftade visserligen sommar på sitt vis, de hade kanske kunnat komma undan med att döpa den till sommarstrand, det hade varit ett lite mer lyckat namn.

I ärlighetens namn hade jag velat kalla den charterstrand eftersom den luktade som den där populära sololjan med kokosdoft. Doften är ganska trevlig ändå, men inte vad jag hade förväntat mig av något som heter sommaräng.

Inga kommentarer: