söndag, maj 13, 2012

Solig tävlingsdag

Dagen startade i tidigt, ungefär vid soluppgången ringde väckarklockan.
Efter lite frukost bar det iväg ut till stallet.
Medan Markus kopplade transport och packade bil så fodrade jag hästarna.
Putsade min redan rena häst en stund till och innan klockan slog sju så rullade transporten ut från gården.
Solen sken från en klarblå himmel och jag kände mig riktigt fokuserad.

08:40 skrittar vi bort mot ridhusinsläppet. De sista självande minuterna, nu är det dags.

08:45 startsignal, nu är det dags. Gör en extra volt och rider för allt jag är värd.
Några små missar men näjd och glad efter ritten.
58%, vi höjde oss litet från debuten i samma klass för tre veckor sedan.

Redan klockan 10 går Eikar fridfullt och betar i sin hage igen. Jag går leende runt och plockar undan.
En sådan dag får man vara STOLT.

Bilder från tävlingen igår hittar ni på:
Wallstanäs RF:s hemsida (titta längst ned för gårdagens tävling).

Direktlänk till fin bild på oss:
http://www4.idrottonline.se/WallstanasRF-Ridsport/Tavling/Tavlingsbilder/?ShowFile=451784

Väl hemma igen så rastade vi buskatten Lucifer en stund samt flyttade ut lilla Viggo till sin sommarstuga.

Bus-Lucifer

Sett något läskigt

Jamar på fåglar

Viggo i sommarstugan

Inga kommentarer: