lördag, maj 05, 2012

Födelsedag, tävling, tårta och uteäventyr med Bus-Luci

Fylla år ja, det ska man visst göra varje år ;-).
I år hade jag avbett firandet till de få som kunde få för sig att komma eftersom jag skulle rida en Fritt-Val tävling.

Klockan halv åtta var vi på Coop och komplettterade stall-fikat. Det lämnade vi i vår lilla kylväska i sadelkammaren.

Efter att senaste veckan haft en dipp i rdningen var förväntningarna för tävlingen blandade, men det hade ju trots allt känts bättre igår. På framridningen kändes det ganska bra lite rörigt trots att vi inte var så många hästar där, kanske var det ett uttryck för min nervositet också?

Så till prgrammet, LC2. Det började bra med en fin uppridning, sedan fortsatte vi klart godkänt även om han kändes lite seg och gick emot lite i ett par gångartsbyten. Sedan hände det som jag absolut inte väntat mig.
Jag kom ur galoppvolten och fokuserade på att komma ut fint i hörnet inför vändningen upp på diagonalen. Jag red väl ut i hörnet med missade lite i styrningen och innan jag visste ordet av tog vi ett litet skutt ut från banan :o.

Utesluten.. De lät mig ändå rida klart programmet vilket jag uppskattade. Fick alltså bedömning även på utförandet av resten även om protokollet inte räknades. Poängen för de flesta moment var 5-6, rätt okej men vi kan bättre. Jag tar med mig dagen som en läxa i att alltid förvänta sig det oväntade och peppa mig till nogrannare ridning nästa gång.

Väl hemma åt jag pizza-lunch med tårtefterrätt, vilade lite i soffan och njöt av att ta det lugnt innan vi fixade lite i trädgården. Presenter? Jo jag beställde just Nikons minsta telezoom som present från maken. Ska bli så spännande att prova det. Saknar ju verkligen zoomobjektiv sedan det andra gick sönder.

Därefter tog vi en promenad med Bus-Lucifer som förvånande nog tyckte det var lite spännande ute trots blåsvädret. Han blir lite modigare för varje gång men tycker fortfarande världen utomhus är lite läskig och när han mött sin allra första hund så tyckte han sedan att det var bäst att ta till flykten och raskt promenera hem till tryggheten.



Inga kommentarer: