söndag, april 22, 2012

Debut!

Årets tävlingsäsong har startat.

Med en nervosistet i kroppen som stundtals fick mig att må lätt illa så förberedde jag häst, packade bil och lastade häst. Sedan var vi på väg.

Väl framme i god tid så anmälde jag oss i sekretariatet och gick upp på ridhusets läktare. Ganska snabbt kom jag fram till att jag var för nervös för att sitta där. Åter till bilen och pratade lite med maken innan jag klev ur. Med någon kvart till godo innan det skulle bli lagom att lasta ur så hjälpte jag ett par medtävlare att hålla häst medan de sadlade. Det kändes bra att ha en syssla, ananrs hade jag säkert velat ta ut honom onödigt tidigt.

På framridningen kändes Eikar precis så som jag hoppats, lite seg men lyhörd. Peppade på honom lite och han svarade ganska bra.

Sedan var det dags att hålla sig beredd, några nervösa minuter var det innan det var vår tur att gå in. Travade bestämt två varv runt hela fyrkkantsspåret först, vilket var bra eftersom han tittade lite på en lucka i sargen. Hann även med ett par voltvarv innan startsignal.

En lite nervös men ganska trevlig ritt gav oss sedan 56.36 procent. I både mitt och hans livs första LB3.
Jag är nöjd! Nu är det bara att träna på.

Inga kommentarer: