söndag, juni 10, 2012

Säsongsavslutning!

Idag var det dags för slutet på vårsäsongen. Sen start något jag är ovan vid. Trampade otåligt runt hemma och fixade med småsaker till efter lunch när jag åkte ut och tvättade Eikar.

Tävling utomhus och vädret såg på morgnen lovande ut.

Vi anländer i god tid, otålig som jag var var det bättre att vara där i tid. Medan Eikar äter hö i lugn och ro ser jag ett par ekipage. En nätt liten regnskur kommer men det är inget jag bekymrar mig för.

När det snart är dags att lasta ur svartnar himlen och åskan mullrar i fjärran. Bäst att lasta ur på en gång även om det är lite tidigt. Sagt och gjort. Vi går sedan in på framridningen lite tidigare än jag önskat men hellre det än att vara ute i den hotande åskskuren.

Men en kvart kvar till start så känns det som kedjan till min ridstövel går upp. Stannar för att dra upp den och konstaterar att det var värre än så. Viftar lite panikslaget ut maken från läkataren och går ut på stallplan. Konstaterar att det regnar och det verkar tillta.
Tänker snabbt och ber om en rusning upp till bilen där jag lyckligtvis har en extra sporrrem. Min snälla kompis Åsa drar åt runt stöveln med den och nu sitter den i alla fall på plats, även utan fungerande kedja.

Fem minuter kvar, andas, fokus, inropad på banan.
Eikar känns svagt tittig och lite tråkig i formen.Det känns sådär, jag biter ihop och kämpar lite till.

Efteråt känner jag mig lite låg och inte så säker på hur prestationen egentligen var. Åsa kommer upp med protokollet och ler när jag säger att jag kanske inte vill se det. Vad fel jag hade. Vi fick 59.39% och bätttre än förra gången.



Väl hemma lastar vi ur häst och utrustning med lite fart maken ska direkt vidare till jobb. Sitt första nattpass gör han nu.


Inga kommentarer: