onsdag, juli 25, 2012

Full rulle!

Ja, just det har det varit. Full rulle. Både på stallfronten och jobbfronten. Hade först jobbhelg och jobbmåndag.

I måndags kväll hakade jag på när det skulle komma en hopptränare till stallet, när kan det vara bättre att ta tag i den lilla hopprädslan jag haft ett tag än under kontrollerade former med tränare på hemmaplan. Det gick ganska bra och efter några hopp så kände jag att jag lite mer och mer på min turbogula vän. Rädslan gav lite vika, trots att vi emellanåt kom in fel mot hindret. Han var (som vanligt) otroligt schysst och längde sig allt han kunde för att komma över.

Sedan blev det ett övertidspass på min normalt sett lediga tisdag. Det klirrar ju fint i kassan och dessutom har vi så ont om personal såhär i semestertider att jag verkligen behövs. Men vilken träningsvärk! Vaknade ganska stel i ryggen och under förmiddagen kulminerade det Halvvägs genom arbetsdagen så hissade jag upp bordet och stod och jobbade för att slippa använda min trötta rygg för att resa mig.


Igår blev det bara en skritt-tur, både jag och Eikar hade träningsvärk. I alla fall så kändes det som Eikar hade det också, speciellt i början av turen.

Idag var det dags för tandkoll. Red ett varmt, lite kort och halvfokuserat (min sida) dressyrpass innan.
Markus var ju med och tog foton hej vilt med kameran. En hel del lite tråkiga bilder där jag tittar ned eller föll fram med axlarna. Men också några guldkorn:
 





Tandkollen då? Jo jag vågar nästan påstå att han fick MVG. Inget som behövde åtgärdas och han var så lugnt och snäll att de inte behövde ge någon sedering utan kunde kontrollera ordentligt itan det, trots den lite främmande miljön ppå kliniken (bara varit där på enstaka vaccinering innan).

Två jobbnätter kvar, sedan mindre hektiskt eftersom jag är ledig en vecka.
Den veckan innehåller  medeltidsdagar i Skokloster, ytterligare en hoppträning, dressyrträning, boxstädning och mycket mycket mer.


Inga kommentarer: