söndag, juli 01, 2012

Härlig söndag!

Först en mysig lång uteritt i härligt varmt väder.

Idag var den gula lite mer avslappnad och lättstyrd. Vi red den långa vägen (den korta är ju inte ridbar längre) ända till Viby by innan vi vände hemåt. Långa sträckor i trav och kort galopp, många möten med leende människor och lite miljöträning då de slog och samlade upp gräs längs vägen inne i byn.

Det var också första gången jag red i mina nya stövlar. Hade räknat med lite skav och eventuellt lite obehag eftersom de är så stela. Men trots drygt 1,5h ridning så upplevde jag dem bara som sköna så de får ett toppenbetyg.

Väl hemma blev det en sen lunch, lite fix av ditt och datt, lite kvalitetstid med maken och ett par lugna timmar i soffan som uppladdning för starten på veckan som är redan ikväll. Alldeles strax är det dags, en enda natt för mig denna gång sedan blir det förmiddagsjobb tisdag-torsdag.

1 kommentar:

Maria Y sa...

Hej! Fina bilder på den gula "vildingen" Han är söt både när han busar och när han jobbar!
Säg till om du vill ha sällskap på utetur. Boogies semester är slut när jag börjar min!