lördag, juli 21, 2012

Morgonstunder

Slutet av denna vecka innebär morgnar i stallet. Underbara tidiga frifulla morgnar.
Även om det är lite knappt med att hinna sova riktigt så mycket som kroppen vill och därmed är lite trögt den första stunden efter att klockan ringt så är det en fantastisk start på dagen.

Att få börja med en härlig uteritt bland all blomsterprakt, alternativt att som idag rida ett tidigt dressyrpass på den härligt mjuka arbetsglada häst jag älskar så mycket.
Mjuka galoppfattningar och stadig avslappnad och lösgjord form i den korta traven var nog dagens favoriter.

Dagens låt:

Just idag är jag stark
Just idag mår jag bra

Jag förs framåt av kraftiga vindar
Just idag är jag stark
Just idag mår jag bra
Jag har tron på mig själv på min sida


Jag har väntat så länge på just den här dan
Och det är skönt att den äntligen kommer
Väntat så länge på just denna dag
Den ger lust när den kommer.


Om tre månader väntar dessutom nya, spännande äventyr i arbetslivet. Nytt jobb och nya utmaningar, vad kul det ska bli.

Lite ledigt ska det också bli, först en vecka om en vecka och sedan tre veckor från mitten av september.
Fram till dess så blir det så mycket jobb som jag orkar och hinner såhär i semestertider kan man få hur många extrapass man vill och helst fler än man vill ha.

Inga kommentarer: