lördag, oktober 19, 2013

Hemmaliv

Nu har jag varit hemma en vecka efter min höstsemester.

Förutom att jag emellanåt saknar den värmande solen i Arizona så njuter jag av fint väder även här.
Eikar börjar sakta återfå sin kondition och vi har nu börjat trava korta intervaller. Dessutom ser han till att han får lite extra motion genom en och annan galopp i hagen. Hittills känns han väldigt pigg och fräsch, hoppas det fortsätter så och även ser bra ut på den (förhoppningsvis) sista veterinärkontrollen om tio dagar.

Idag åkte jag en och en halv timme norrut till A & J som äger Fiona. Jag tog mig ett litet dressyrpass på den härliga damen. Det kändes att hon fortsatt utveckla sin galopp då den kändes ytterligare lite mer stadig.

Naturligtvis klappade vi också på det lilla russet Bjäldra som fått en rejäl sårskada på skenbenet med bland annat avskurna blodkärl och ligament. Hon var vid för mig oväntat gott mod och var med och tiggde klappar under hela den stund vi var i stallet och gjorde i ordning Fiona. Det är bara att hålla tummarna att den härliga lilla 21-åriga tjejen får en snabb och smidig läkning.

Sjuklingen Bjäldra
 


Fiona & jag på ridbanan

 
 
Uff, nu är du jobbig ju.
 
Men sedan fattade hon fin galopp
 
Lime roade sig med att försöka haka av grindarna

 
 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer: