torsdag, januari 30, 2014

Bomövningarnas vår?

Idag träffade Eikar kiropraktorn, det har nästan gått ett år sedan sist.
Ett händelserikt år med skadan, behandlingar och igångsättning.

Som väntat fanns det en del att behandla och Eikar varierade mellan att med irritation tydligt visa var det fanns spänningar och avslappnat tugga och sänka huvudet i avslappning.

Han hade mest i ländryggen och vänster bog. Inget av det är väl så oväntat med tanke på hans skadehistorik senaste året. Återbesök om cirka en månad.

Under våren ska vi sedan fortsätta som vi gjort med regelbundna uppföljningar av kiropraktorn och framförallt stärka bakdelen med bomövningar. Framförallt övningar med lite upphöjda bommar för att få igång bakbensaktivitet och bygga styrka där. Sedan passar vi säkert på att ta några omgångar lite enklare hopphinder om vi ändå har bommarna framme.

Även Fiona behöver övningar med bommar och förberedas för enklare hoppbanor och kanske startas i någon Pay n´ ride av mig så att hon är förberedd när Malva tar över och säkert vill åka på hopptävlingar med henne.

Det får helt enkelt bli en vår där jag utmanar mig själv med att hitta på olika roliga bomövningar med båda hästarna. Och ni som läsare får gärna påminna mig om det så jag inte blir sådär bekväm och inte tar fram bommarna så ofta.

Inga kommentarer: