torsdag, januari 09, 2014

Våras det?

Igår packade jag kameran i väskan när jag skulle in till stan på ett ärende.
Detta eftersom jag hade för avsikt att besöka Kungsträdgården, något jag inte brukar göra mitt i vintern utan snarare under senvåren när alla sakurablommor står i full blom.

Orsaken till gårdagens besök var otroligt nog också Sakura. Efter att ha hört talas om fenomenet på radion igår tyckte jag att det här var värt att dokumentera. På grund av den hittills milda vinterm så hade några enstaka blommor kämpat sig upp i blom på de i övrigt helt kala och "sovande träden". Några meter från dessa vackra blommor så utfördes en riktig vinteraktivitet. På isbanan var nämligen fullt med skridskoåkande.




Gårdagen var händelserik på flera sätt och kontentan av en del av det som hände är att en viss liten "prinsessa" flyttar hem till mig i morgon. Så just nu känner jag mig lika lycklig och yster som en hare på våren.
Tack alla ni som gjort det möjligt!

Jag och Fiona

Inga kommentarer: