fredag, januari 24, 2014

Händelserikt

Det har varit en händelserik vecka. Vår bostadsrättshus är nu sålt, och nu känns den kommande flytten mer verklig.
Moppen bestämde sig för att sluta fungera i lördags så det var bara att beställa reservdelar och nu återstår bara att sätta dem på plats. Så senaste veckan har jag varvat bussresor och promenader med att be om skjuts till stallet.

Fiona verkar trivas bra i sitt nya hem hos mig och jag njuter av att ha ytterligare en härlig häst att rida. Trots sina 10 år så känns hon ganska ung under ryttare men lyssnar bra och behöver bara övertygas lite om att det är okej innan hon ivrigt fortsätter framåt igen.

I måndags red jag den första träningen på nästan tio månader på Eikar eftersom han varit skadad.
Som jag saknat det!
Redan efter en stund bara njöt jag av min mjuka, arbetsvilliga och positiva dressyrhäst.
Visst saknas lite muskler hos honom och timing och kroppskontroll hos mig men vi hittade tillbaka till en del av det redan i måndags och det var verkligen underbart kul att rida.

Idag red jag utreritt på Fiona, slottsrundan. Vi såg bland annat en vacker räv på vår hörliga tur.
Eikar hade vilodag och fick tillbringa dagen lekandes med de andra grabbarna i hagen.

Eikar och Hottis delar på en pinne

Bark är gott

På Fiona i slottsallén

Inga kommentarer: