onsdag, september 02, 2015

Burning Arizona

Det var min vän som sade det på chatten när jag landat: Welcome to burning Arizona.

Ja, det är jättevarmt och jag älskar det.
Några saker måste man tänka på bara.
  1. ingenstans utan en vattenflaska.
  2. Var försiktig med promenader, gå bara kortare bitar.
  3. Se till att få i dig salter och såklart att dricka mer än du tror dig behöva. Snittet för mig är nog tre liter vätska om dagen. Kanske är det för lite även det, men jag sitter inte heller i solen mer än någon kort stund per dag.

Igår återvände jag till vildåsnornas landområde vid lake pleasant. Naturligtvis tog jag också ett bad i sjön innan jag letade efter åsnorna.
Lugnet vid sjön var underbart. Igår var det ju vardag och en stor kontrast mot söndagens folkliv.
Jag såg några få bilar med tillhörande människor.
Jag hade en egen lite vik att bada i.

Efter badet så hittade jag en flock med hela 13 åsnor som jag studerade och fotograferade en lång stund.

Jag övernattade sedan i den lilla staden Wickenburg, en riktig gammaldags westernstad. bilder från den kommer att publiceras senast om 36 timmar.














Inga kommentarer: