torsdag, september 03, 2015

Wickenburg

På väg ned från Grand canyon igår så övernattade jag i en väldigt liten karaktärsfull stad som heter Wickenburg.

Där kan de då verkligen göra burgare med cheddarost, bacon och champinjoner.
Oh, my, vad gott det var.
Sedan toppade jag det med en dessert. Mintglass som låg på en chokladkexbotten. Glassen har sedan ett överlager av chokladcreme på sig.

Så mätt har jag inte varit på länge. och jag lämnade tom en del av desserten (ich halva hambugerbrödet och nästan all pommes frites.
Det kostade mig dessutom bara 200kr och så gav jag ordentligt med dricks inkluderat i den summan..

Jag har fått lära mig att det normala här är att ge minst 15 procent i dricks om det var någotsånär okej. För att visa att det varit bra bör man ge 20% av notans värde (och uppåt) i dricks.
Det ändras lite med tiden, förr var 10-15% mer normalt tror jag. Så det bästa är ju om man kan ta reda på innan hitresa vad man bör ge.
Och dricksa bör man verkligen göra, det är sed här och de har ganska dåliga löner trots att de jobbar hårt och är väldigt effektiva.









Inga kommentarer: