tisdag, september 17, 2019

Leaving friends

Min tid här i Az är nästan slut.

I eftermiddag hade tiden kommit för att lämna mina vänner i Södra Arizona och bege mig ett par timmar norrut till Phoenix varifrån jag ska flyga hem i övermorgon. Innan dess blir det en dags slappande kombinerat med shopping.

Södra Arizona bestämde sig för att tacka av mig med inte mindre än två riktiga åskväder, ett åt vardera håll.  Jag åkte lite som i en tunnel och hade vackra blixtar längre bort på båda sidor och bakom mig. Men inget oväder där jag körde.

Närmare Phoenix byttes blixtarna mot sandpartiklar som vindar blåst upp, det som här kallas "Blowing dust". Det blev väldigt fina vyer med solljus från den nedåtgående solen som reflekteras i de partiklarna och skapar ett dis som var väldigt vackert.
Tyvärr har jag inga bilder på detta utan ni får hålla till godo med bilder på hästar istället.























Inga kommentarer: