tisdag, september 10, 2019

Mountain roads


Jag har precis besökt några vänner längre norrut i Arizona och jag måste säga en sak, och det är att jag älskar bergsvägarna. Tyvärr är det lite svårt att stanna längs dem, men jag önskar att jag kunnat ge er en bra bild som verkligen är beskrivande för hur vägen ser ut.

Det går mycket upp, sen lite ned och vidare upp igen ända tills man tagit sig över det och kan komma ned på andra sidan och det samhälle som ligger där.
Svänger hit och dit, i allt från 45-graders till mer än 180 graders kurvor.
Slår lock för öronen av och till, och jag bara älskar det.

Det känns verkligen att man faktiskt klättrar över ett berg med bilen. Bromsar och motor får jobba, och framförallt får hjärnan jobba för att köra säkert och i lagom hastighet.









Inga kommentarer: