fredag, mars 27, 2009

Kyckling=glas?

Kronfågel återkallar resterande djupfrysta kycklingar sedan fyra nya
glaslarm rapporterats. Nu har företaget dragit tillbaka all djupfryst kyckling
under varumärket Kronfågel, enligt ett pressmeddelande.

Totalt har nu tolv personer på olika orter i landet hittat glasbitar i kyckling från Kronfågel. Om ett livsmedelsföretag utsätts för sabotage, vilket polisen tror i det här fallet, som hotar att skada många människor räknas det som systemhotande brottslighet

Nu undrar jag vad som händer!
Det kan inte längre vara tillfälligheter. Vem saboterar kycklingen?
Om det är någon djurrättsaktiviströrelse som försöker uppmärksamma djurens lidande så är det lågt, väldigt väldigt lågt.
Är det en konkurrent som vill skada bolaget?
Jag förstår inte vad som händer och vill gärna veta vad det är frågan om.

3 kommentarer:

Bengall sa...

Vad jag förstått är det inte bara Kronfågel som drabbats.
Det verkar som sabotaget skett ute i butikerna.
Undrar vad det är för galningar?

Anonym sa...

Fast det har väl tydligen hänt även i Tyskland tyckte jag att jag hörde.
Hur som helst, skulle det vara djurrättsaktivister så har dom ju i så fall sett till så djuren fått finnas till utan "nytta" nu. För visst kan jag ha lite åsikter om hur en del kyckling/hönsdjur föds upp, men att sabbotera kan ju knappast göra någon nytta/skillnad på deras levnadsvillkor.
Galet hur som helst.

LadyLoor sa...

Det är just det jag tycker är så konstigt!
Om det är djurrättsaktivister så har djuren levt utan värde.
Men det gäller ju även när de släppt ut minkar. Minkarna de släpper ut stressas ju ofta ihjäl.