fredag, juni 04, 2010

Förtroende

Igår åkte jag hästsläp för första gången i mitt liv....
Allt för att övertyga E att även om det känns läskigt finns ingen anledning till oro när man är i "lådan".
Det var en intressant känsla och samtidigtett kvitto på att bandet oss emellan blir allt starkade och tjockare.

Att få finnas där, se honom bli rädd för att sedan lika kvickt lyckas lugna ned honom fast det läskiga fortfarande pågår är läskigt, fascinerande och lärorikt. Jag får träning i att tränga bort min egen rädsla och oro och i stället hitta ett inre lugn som jag förmedlar till E. Med hjälp av min lugna, fasta närhet och uppmuntrande energi hjälper jag honom att krympa farorna till något han vågar möta.

Förtroende är fantastiskt!

Mycket jobb är det som återstår innan han är helt trygg men jag finner styrka i förtroendet.

Inga kommentarer: