onsdag, juni 09, 2010

Leva livet fort...

...annars kanske jag missar något! Det har varit senaste veckornas motto. Klangen i de orden kanske kan tyckas vara negativ och innehålla stress. Det är lyckligtvis inte så det känns. Jag känner mig fylld av energi och vill göra allt jag bara kan hinna. Jag somnar lätt utmattad och lycklig varje kväll.
Det är naturligtvis också viktigt att ta sig tid att stanna upp, reflektera och inte bara skynda runt i full fart. Vilket jag naturligtvis ser till att hitta tiden för.
Såhär på sommaren är det faktiskt svårt att inte stanna upp för en stund och samla energi. Pauserna som behövs för omladdning behöver inte vara stora, värmen, solen och ljuset hjälper också till.
Det kan räcka med att gå ett varv barfota i trådgården, lukta på en vacker blomma eller sitta i solen och äta en glass för att känna mig nyladdad.

Senaste veckan har det som jag tidigare nämnt varit fokus på förtroende, arbetet har fört oss framåt och närmare målet och jag imponeras av hur E försöker göra rätt för att få ledarens respekt.
Inte att förakta är kärlekens styrka och förmåga till engagemang och viljan att lösa situationer.

Det är fantastiskt! Och det är sommaren också!

Inga kommentarer: