torsdag, augusti 16, 2012

En dag, en lång tid?

En ledig dag. En dag (eller nåja  dygn) där jag ändå hunnit så mycket.
Pyssel i stallet, pyssel med att tvätta och putsa upp gammal utrustning som ska säljas.
Säljer den hellre till vrakpris än låter den ligga och skräpa i stallet och ta plats.
Lite hushållssysslor, inköp av tillskott/foder till djuren och ridning hanns såklart också med.
Detta i sällskap med mor som var på besök, man får mycket gjort när man är två.
Det härligt avspända effektiva dygnet avslutades sedan idag med en ridlektion.
Jag kände mig härligt lugn och inte alls prestationspressad inför det. Möjligen närde jag en viss ängslan att Eikar skulle vara lite seg då han haft ett åar trötta dagar och gärna sovit i stallet när han fått chansen.
Ack så fel jag hade, direkt under uppvärmningen kände jag honom tända till, säkerligen påverkade det att jag kände mig riktigt glad och avspänd också.
Vilket inspirationspass! Serpentiner med enkla galoppombyten och sexmeters-volter (i KORT galopp), växlingar mellan öppna, rakställ, sluta, rakställ förvänd sluta. Fyrkantig volt med galoppfattning strax innan vändningarna däremellan skritt.
Min fantastiska häst gjorde mig så stolt och jag red verkligen bra.
Belönade mig med att göra en tarte tatin (nåja försöka) av några alldeles för sura jordgubbar. Tyvärr är det där med att koka karamell inte riktigt det jag är bäst på så den blev lösare än den borde behövt vara men smaken var helt okej. Beslöt mig efter andra försöket (det första gjordes igår och det andra ikväll) att lämna vidare försök till de lite mer proffsiga inom bakning eftersom jag inte kan fortsätta äta sådana godsaker varje kväll.
Nu är det dags att mumsa i sig det sista av min portion tatin, sedan sova då "helgen" startar redan i ottan i morgon.

Inga kommentarer: