fredag, augusti 31, 2012

Små droppar, stora droppar, små tankar, stora planer.

Oj, nu var det visst länge sedan sist.
Vad har vi då hunnit med?

Jag har varit inne i en trött och lite tung period. Ett tag tappade jag till och med änden på den röda tråden och energin lades på att äta, jobba sova och hjälpligt pyssla om min gula vän. En klen tröst mitt i alltihop var att även han varit lite trött och därför mått bra av den något lättare motion som blev.

Självklart fanns även ljusglimtar. Jag väpnade på tornerspel i min gamla hemstad Nyköping i lördags. En lång dag men med härliga människor. Vi hade lite tur med vädret då det var uppehåll hela dagen.

På söndagen var vädermakterna inte lika snälla. Då var det hästens dag på Sigridsholm. Jag red rasparad och kadrilj i hällande regn. Eikar var inte helt road men underbar som han är så spände han sig bara lite grann i början trots att regnet föll ned i tunga, tunga droppar.
Strax före vårt paradnummer med pressenningar så drog det även in åska. Med knallar som kan ha varit någon mil bort och regn som slog mot pressenningarna så genomförde vi det ändå med glans. Underbara häst! Trots regnet så lyckades min mamma ta några bilder under presenningsnumret och de hoppas jag kunna återkomma och dela med er inom ett par dagar.

Blöta som dränkta katter lastade vi, bara för att upptäcka att dragbilen för dagen vägrade starta. Någonstans där kom regnet och tröttheten ifatt. Istället för att vara stolt över att vi gjorde det i ösregn så rann energin ur mig.
Kallade dit hjälp i form av annan dragbil. Lastade om häst och saker och efter vad som kändes som en halv evighet var vi tillbaka hemma.

Sedan dess har vi ridit ett par mysiga uteritter och några dressyrpass med lösgörande arbete. Eikar har börjat sova inne varje natt och verkar uppskatta den ostörda vila han får inne i stallet.
Om ett par veckor får vi tre veckors semester båda två. Då ska jag ta med er bloggläsare på ett riktigt äventyr.

Inga kommentarer: