lördag, augusti 11, 2012

Hästig inspirationsdag.

Jag vaknade med tuppen just som solen klättrat upp på en klarblå himmel.

En bra start på en dag som skulle komma att bli riktigt fin.
Först stallet och öva på något vi inte gjort på många (fyra) år:


Bilder från pressenningsträningen för 4 år sedan

Om jag trodde han skulle bli rädd? Nej, inte direkt. Möjligen att jag skulle känna en viss tveksamhet. Gamla lärdomar rostar visst inte för min guldgula häst. Han viftade inte ens på ett öra när jag satte igång. Presenningar har å andra sidan alltid varit hans starka sida.

Sedan åkte jag hem för intag av en ganska stadig lunch innan jag blev upphämtad av A för färd mot Vallentuna och Augustidressyren. Fina grand Prix och St. George ekipage att inspireras av fanns det där. Jag tittade och njöt i fulla drag. På väg till toaletterna kollade jag in tälten som ett par ridsportbutiker hade och hittade en snygg mountainhorse-väst på rea.

Paralellt med de svåra klasserna pågick MSV-klasser på den andra banan precis intill. Och när klockan började närma sig 17:30 så bytte vi plats för att stå mitt för den banan istället. Kameran packades upp. Nu skulle här fotograferas.
Varför? Jo, det var snart dags för min vän Åsa och hennes fina Robson. "Robban" var för dagen lite spänd och laddad. De höll ändå ihop det fint och Å var efter omständigheterna nöjd.






En härlig dag i livet med trevligt sällskap.
Imorgon blir det nog ytterligare ett besök på samma ställe men då en lite kortare stund, för att de Kür-programmen.


Inga kommentarer: