fredag, november 21, 2014

Burros

När jag läste om regionparken Lake pleasant så fångade en rad mitt intresse. Den handlade om att man kunde se "wild burros" i området.
Jag var faktiskt tvungen att slå upp Burros, det visade sig vara vildåsnor. Självklart ville jag ju se det.
Vi gillar att se djur i sin naturliga miljö jag och maken. Är det sedan hästdjur, ja då blir det ett måste.

Vi spanade lite efter åsnorna, men där vi gick mot bilen igen för att hämta fika och sätta oss på utsiktsplatsen hörde vi ett läte det inte går att ta fel på!
Åsnorna var nära.






 
 
Där vi satt och tittade på åsnorna fick vi dessutom sällskap av en grupp på minst tre stycken nyfikna jordekorrar. Som närmast var de en decimeter från Markus fot. Otroligt söta och energiska djur, tassarna gick väldigt fort när de grävde i marken.
 







Inga kommentarer: