torsdag, juni 12, 2008

Det är konstigt...

Idag har jag ägnat mig åt en lustig balansgång, i morse var jag väldigt tankfull och inte direkt på ett positivt sätt.

Funderade en hel del på utveckling och att jag inte var så säker på att den alltid var positiv. Antar att utvecklingen i detta fall handlar om ett sätt att hantera uppkomna situationer och att det är det jag håller på att lära mig.
Däremot tycker jag ju inte riktigt vissa om effekterna denna utveckling haft på mig och har svårt att se den röda tråden och inte fastna i negativa tankar.

MEN dessa lite tungsinta funderingar byttes kvickt till ett hastigt problemlösande när jag kom till jobbet. Det innebar ganska mycket stress, behov av att tänka fort och ändå väga in att helheten ska fungera.

Detta utdrag från SJ:s hemsida kanske ger en vink om problemens omfattning:


På sträckan Stockholm – Göteborg och Stockholm – Malmö drabbades igår tusentals resenärer av stopp i trafiken. Orsaken var skogsbränder.
SJ tillämpade force majeure som innebär att restidsgaranti inte gäller. Vi erbjuder däremot kunderna att boka om sin biljett. Återköp sker enligt ordinarie rutiner i och med att vi har satt in ersättningstrafik. Även på förmiddagen idag så råder det störningar i tågtrafiken.


I alla fall så var all denna stress och de prestationskrav det innebar mycket positiva för mig idag. Det rensade ur skallen ordentligt och nu är jag trött men inte alls tungsint. Oväntat då jag mest trodde jag varit överbelastad/stressad sista tiden.
Om en dryg timme är det dessutom ledigt ända till tisdag:).

2 kommentarer:

Muffelmul sa...

Låter som en bra vändning på dagen trots allt. Hoppas att du njuter av ledigheten... snart kommer jag till dig :-) ska bli roligt!

Inte haft något internet på några dagar, sitter nu hemma hos föräldrarna. Någon sladd som är sönder...

vi kan ringas om tid på måndag om jag inte fått internet tills dess

kram

LadyLoor sa...

Jaså, internet lagt av?
Själv sitter jag just och svär över min skrivare.
Hör av mig Sö kväll om jag inte hör något innan.