måndag, juni 09, 2008

Jobbet spårade ur..

Dagen började med en riktigt produktiv förmiddag med plockande hemma samtidigt som jag pratade i telefon om en massa bröllopsbestyr.
Fick nog ordning på det mesta men fick lite motgång angående bröllopsnatten, hotellet vi valt ut hade stängt några helger i Juli och Augusti vilket jag tycker borde stått på deras hemsida.
Nåväl, får leta efter lämpliga hotell igen då, lite trist bara när man trodde det bara var att boka kvar.

Får glädja mig att övriga bestyr åtminstone går bra, toastmastern verkar ha stenkoll och lyfte en liten börda från mina axlar igår.
Känns som att ytterligare nån bit fallit på plats men det är fortfarande massor kvar som jag kan stressa upp mig över;)

På väg til jobbet får jag en förvarning (via telefon) att det nog kommer bli lite hektiskt arbetspass då en X40 spårat ur på vår bangård nör vi redan hade fordonsbrist. Skönt att Markus vet att jag gärna förvarnas lite med sånt. Då är jag laddad och redo för problemlösning så fort jag kliver innanför dörren.

Jag får då lösa problemen timme för timme och vid 17 är det mest akuta löst. Något tåg gick 20 minuter sent och några tåg var en vagn för kort. Något jag med rådande förutsättningar känner mig nöjd med.

Tyvärr fick jag av helt andra orsaker ställa in en avgång i Gävle, men man kan inte lyckas med allt.
Nu har jag just ätit middag, enda nackedelen med att äntligen ha andrum och matpaus är att man blir så vansinnigt trött efteråt:(.

På det hela taget en bra men lite jäktig dag, känner mig riktigt duktig om än ganska trött:).

Det urspårade tåget? de håller på at tlyfta de urspårade två axlarna på plats med en bärgarbil just nu medan jag skriver.

Inga kommentarer: