lördag, november 29, 2008

Vädergumma och Globen-helg...

Jo, igår när jag var särdeles öm i muskler/leder, och dessutom är i en period med denna ungefär var tredjedagshuvudvärk så pratade jag lite med min härliga stallägare.

Under samtalet så sa hon bland annat följande:

"Jag har också ont i huvudet idag och det beror alldeles säkert på vädret, det är så fuktigt. Vi är väl vädergummor du och jag".

På något sätt gillade jag sättet hon sa det på. Så ja jag ÄR en vädergumma.

Dessutom har jag i två dagar ridit lugna pass på banan med en underbart mjuk och trevlig ponny. Öppnar, slutor, framdelsvändningar och sidepass funkar bra som aldrig förr. Inte perfekt ännu men mycket bra! Trots ömma leder och muskler så fick det ju mig att kämpa, att försöka lite til och resultatet gav så mycket inspiration. Härliga guldponny!

Dessutom är det Globen-helg. Härliga Stockholm Horse show är här! Mitt i vintermörkret så kommer det och lyser upp vardagen. Två föreställningar idag och en i morgon ska jag på!

Jag är så härligt glad att jag bara ignorerar att kroppen inte riktigt är med mig till 100%.

Inga kommentarer: