torsdag, november 20, 2008

Över blankis och genom snömodd....

....eller att acceptera och konfontrera sina rädslor.

Något har tyngt mig ett tag, något har gnagt och skavt.
Det har känts jobbigt, det har saknats energi.
Engagemanget för stallet har lyst lite med sin frånvaro.

Och vet ni vad, att inse en simpel sak verkar hjälpa.
Det är läskigt att köra när det är halt eller hur? Att köra på två hjul och ha en ganska färsk och läskig vurpa i bakhuvudet är ännu värre.

Idag körde jag, på hala vägar, valde en mindre väg som var ännu halare och verkligen kände på hur det kändes när det var riktigt halt.

Men med försiktighet och sunt förnuft så är det bara köra och konfrontera det som håller mig tillbaka.

En kram till er som hjälpte mig att inse vad det var som behövde konfronteras!

2 kommentarer:

Muffelmul sa...

som vi pratade om igår så ska jag verkligen ta till mig ditt inlägg o verkligen försöka göra det jag med. glad att du lyckades konfrontera din rädsla!

LadyLoor sa...

Det låter toppen!