onsdag, december 24, 2008

God jul?

God jul alla!

Själv känner jag mig tyvärr lite självömkande idag. Jag har ju tänkt (intalat mig?) hela tiden att jag inte har något emot att jobba julafton då jag tycker det traditionella firandet blir lite jobbigt och mycket av julmaten inte ens är god.

Men nu när maken åkt mot Sala och familjen känns det ändå lite ledsamt. En känsla som nog skäpper när jag väl börjar jobba. En del av problemet är antagligen att jag verkligen jobbar hela helgerna. Jul, nyår såväl som trettonhelgen. En mellandag ledigt (men då jobbar maken). Tur att man har en fantastisk medryttare som tar hand om hästen:).

Försöka att fokusera på ljuspunkterna nu! Jag slipper delta i traditionella firandet med alla smågräl och stress som hör till. Jag kan lugnt äta skinkmackor när jag vill, jag får gratis kebabtallrik på jobbet och Tv3 kör top model trots att det är julafton.

Inga kommentarer: