onsdag, december 17, 2008

OJ! vad jag sover.

Jag vaknade alldeles nyss och fick en smärre chock, klockan var redan halv tio:o. Det är faktiskt riktigt sent för att vara mig om jag kommit i säng i tid. Kanske ska tillägga att i tid för mig är väl mellan 21 och 23.30 beroende på situation och arbetstider dagen efter.

Jag tycker nog att det varit en genomgående trend på sistone att så fort en väckarklocka inte behövt ställas har jag sovit till tiotiden. Jag är så TRÖTT!
Idag tänkte jag tanken att jag borde ställa väckarklockan även lediga dagar eller de med sovmorgon för att komma igång. Frågan är om jag inte blir ännu tröttare då, eftersom det inte är så många dagar per vecka jag faktiskt sover ut, brukar bli en, max två.

Min nuvarande teori är att i en mörk december är det svårare att orka med de dygnsförskjutningar som skiftjobbet innebär och man behöver mer sömn.

Vad tror ni?

1 kommentar:

nolla sa...

Ja det låter väl rätt troligt att mörkret spelar in!
Sånt påverkar oss väl rätt mycket...