tisdag, december 16, 2008

Stress, stress.

Var tar tiden vägen? Tycker inte jag hinner någonting. Känner mig sannerligen inte så speciellt lat heller, är igång så mycket jag bara orkar. Möjligen är jag lite ineffektiv i så fall får försöka jobba på det.

Dagen började med upp, käka frukost, dra fram moppen ur förrådet. Körde sedan till stallet så fort som moppen gick.
På vägen svor jag över det fuktiga/regniga vädret som gör att sikten när man möter bilar i mörkret och allt blänker på våt asfalt och blött visir är nästan obefintlig. Fick sakta ned emellanåt då jag inte såg ordentligt.

Hann precis till stallet i tid för att säga att Eikar inte behövde ut i hagen, skönt att slippa ta in lerig häst direkt på morgonen. 

Longerade en stund med en mycket busig ponny. Fick ryta i ett par gånger då han busade för mycket och vände rumpan mot mig. 
Det var bara att driva på framåt och han skärpte sig. Var kul att se honom så pigg och busig eftersom han skäpte sig när man påminde honom. 
När vi var klara var det till att snabbt släppa ut i den dunderleriga hagen. När det regnar rinner det vatten ovanpå leran i vissa delar då marken inte klarar att ta emot mer vatten.
Mocka, fixa mat, plocka undan. Köra hemåt, hoppa in på Coop och hämta ett paket, hem och slå in sakerna som var i paketet lite snabbt. Julklappar till maken, inte så kul om han ser de oinslagna i eftermiddag.

Duscha, äta och nu slänger jag i mig lite mat innan jag styr kosan mot jobbet.

Tur att inte varje dag är fullt såhär jäktig.

Inga kommentarer: