lördag, maj 30, 2009

Supertränaren!

Ja, jag måste få kalla honom så.

Det är märkligt vad en enda träning kan göra skillnad. Hur någon kan instruera dig i att om och om igen jobba med det mest grundläggande. Denna tränare är enormt duktig på pedagogik. Medan jag övar och övar på det där grundläggande i ridningen så lyckas han samtidigt som han förmanar, berömmer och coachar få mig att känna mig väldigt duktig, kanske till och med allra bäst på det jag gör i just den sekunden. På något sätt så flyter det man försöker göra så fint.

Efter avslutad träning går man hem med en skön känsla i kroppen, med en vetskap om att det inte är så svårt ändå, att varje litet steg verkligen betyder något på väg mot målet.
Det låter kanske simpelt, men just att uppskatta varje litet litet steg är något som jag lätt glömmer bort på väg mot framtida mål.

Ibland är det så underbart kul att träna!

Inga kommentarer: