söndag, april 19, 2009

Dresden files

"The lingering taste of lemonade on my tongue became more intensely sour and sweet. I could hear every whisper of wind, every lazily spinning fan blade in the room, and all of them murmured gently music together.
She wore a simple sundress of green, starkly contrasting the silken waterfall of purest white tresses that fell to her waist.
More than that, she carried around her a sense of purpose, a kind quiet, gentle strength, something as steady and warming and powerful as summer sunlight"


Detta stycke ur boken jag läser just nu fick mig att tycka att författaren nådde nya höjder. Varför vet jag inte, men när jag läste den var jag tvungen att stanna upp, och sakta läsa igen. Jag bara njöt!

Vilken bok jag läser?
Den åttonde boken i Jim Butchers serie Dresden files.
Handlingen som är fantasy, sci-fi inspirerad utspelar sig i nutidens Chicago.
Den är annorlunda för att vara en serie i den här genrén och serien blir bara bättre och bättre bok efter bok.

Jag är fast och önskar jag kunde läsa hela dagarna, samtidigt som jag vill att den ska räcka så länge som möjligt.

1 kommentar:

nolla sa...

Hm låter som något sambon skulle gilla... tipsa honom inte! han blirså okontaktbar och borta så serier är ingen höjdare ;-)