lördag, april 25, 2009

Vårhelg med sommarkänsla

Helgen började redan fredag morgon när jag gick av det fjärde nattpasset.
Med fyra arbetsnätter i ryggen och lite pressad mentalt och tidsmässigt så var jag trött och kroppen ännu tröttare.
Stelhet i axlar och nacke och vad som nästan kändes som ett analkallande ryggskott. Det högg till under natten så jag nästan tappade andan.

Redan under natten mot fredag så såg man dock det utlovade högtrycket vara på väg och när jag gick hem blåste underbara ljumma vindar. Gårdagen gick mest åt till sömn, äterhämtning och att pyssla med hästen och se om hans hov som jag fortfarande inte hittade något fel på. Kvällen ägnades åt att fördjupa sig i reselitteratur inför semestern. Vad svårt det kan vara att bara göra upp lite riktlinjer utan att planera för mycket. Vi vill ju att det fortfarande ska vara ganska fritt eftersom vi kommer hyra bil och vill kunna vara lite impulsiva.

Idag njöt vi av solskenet maken och jag, samtidigt som vi var effektiva. Hästpyssel, sedan shopping av både lite nödvändigt ont och nöjessaker. Hemma igen så vände vi genast ut i solen igen med en kopplad katt.




Solen ger energi, solen värmer min hud, värmen hjälper att mjuka upp den stela trötta kroppen.
Min otur förresten som jag tycker följt mig senaste vckorna verkar nu ha flyttat till maken sedan igår. Hoppas det var temporärt, för han hade en riktigt dålig dag.

Jag börjar redan känna viss ridabstinens *skrattar*, det är väl tre dagar sedan jag red senast.

1 kommentar:

Muffelmul sa...

Så fina kort! tycker mkt om eikarbilden :-)