fredag, januari 01, 2010

Ett nytt decennium!

Mitt i en för mig arbetsintensiv period kom alltså nyårsafton på vilken jag faktiskt var ledig. En härlig dag som började med en ridtur under en himmel från vilken det singlade ned snö. Sedan fortsatte det med förberedelser för kvällens nyårsmys.
Nyårsmyset innehöll en god middag, ett par skinkmackor och två portioner härlig efterrätt. Dessutom tillbringades timtals av kvällen spelandes en riktig tv-spels favorit. Ett spel vi faktiskt ännu inte klarat ut helt.

Ytterligare ett år har nu passerat.
Tiden flyger ju fram och det sägs att det bara går fortare med åren.
Jag tror ändå det är viktigt att då ibland stanna upp, bara ta en promenad och fundera.
Därför började jag året med en solig vinterpromenad. Undet tiden lät jag tankarna vandra vida omkring men med fokus på att uppskatta det som känns bra nu.

Mitt nyårslöfte fick särdeles bli att försöka tro på mig själv och uppskatta allt det bra. Om jag bara klarar det kommer jag nämligen hopp över alla svårigheter med eltt lätt språng.
Lagom till funderingarna kändes ganska färdiga var det dags att kliva på tåget på väg till årets första arbetsdag.

Inga kommentarer: