tisdag, januari 19, 2010

Stänk av saltslask mot mitt ansikte

Nysnö, några minusgrader och nysaltad väg.
En ledig dag kan inte börja bättre.

Inte trodde jag att det kunde vara en positiv känsla att bli ordentligt nedstänkt med saltslask under färden mot stallet. Men med saltet kom också ett riktigt bra väggrepp, visst var lite lite slask på vägen, men med motons dubbdäck fick jag ett fäste som jag knappt mindes hur det kändes. Det var så skönt att åka fram i för moton god fart och resan var över på ett litet nafs.

Sedan väntade en härlig busig ridtur på min gule kamrat och efteråt hade jag fortfarande så mycket energi att jag putsade tre par skor, smörjde den gules träns och fick en hög andra saker gjorda.

Vilken toppendag!

2 kommentarer:

Bengall sa...

Vad härligt att höra att din inspiration har kommit tillbaka.
Buset med gulingen gjorde väl också sitt till.

Anonym sa...

Härligt med en så bra färd ut till stallet och en bra stund där med pålle!
Du är så värd det! :-D
Blev glad att läsa det där.

/Kram Kattis