måndag, oktober 17, 2011

Sträck fram en hand...

... så får du flerfallt tillbaka.
Denna måndag har präglats av en viss rörighet på flera olika plan. Mitt i denna rörighet så har händelser skett som lyft dagen och ändå gjort den kantad av en vacker glans.

Flera erbjudanden om hjälp som gjort mig glad, och de erbjudandena kom helt spontant ifall en av rörigheterna innebar att jag behövde just hjälp. Det är så härligt att kunna hjälpas åt och känna känslan av att någon tänkt på att underlätta för mig.

Väl hemkommen och efter att ha löst ytterligare ett litet problem hastade jag som bekant ut till min kära häst. Först lite stallpyssel och sedan ett träningspass. Och döm av min förvåning när vi två gånger lyckas med just det jag precis börjat försöka lära in. Duktiga häst.

När det är dags att åka hemåt känner jag mig hel i sinnet igen. Jag önskar alla hade möjlighet att få ta del av den känslan framsteg i ett brinnande intresse ger.

No hour of life is wasted that is spent in the saddle.
~Winston Churchill~

Inga kommentarer: