lördag, oktober 08, 2011

Winston Churchill sade en gång:

There is something about the outside of a horse that is good for the inside of a man.
 
I morse vaknade jag med träningsvärk av en intensitet vilken jag inte kan minnas när jag känt senast. Trots att kroppen känns tung är det inte alls svårt att gå upp tidigt, just när dagen gryr. Jag ska bara upp och iväg för en morgon i stallet.

Orsaken till träningsvärken? Jo, det är naturligtvis också ridningen. I går morse provade jag en ny form av variation på träningen av mig och min häst. Variationen innebar att endast kontrollera honom med ena handen i ett antal precisionsövningar. Han gjorde mig riktigt stolt med sin lydighet och vilja att var till lags. Bevisligen var träningen också effektiv för mig. Det känns så roligt att ha hittat ytterligare något som är en utmaning styrkemässigt.

Inga kommentarer: