måndag, juli 20, 2009

Behaglig soffa och måndag, mycket måndag.

Denna dag startade sådär. Jag vaknade riktigt supertrött efter alla helgens aktiviteter. Dessutom fanns den där, den lilla svaga obehagskänslan. Varför obehag? Jo, det var en släng av jobbångest. Missförstå mig inte nu, jag trivs bra på jobbet. Det är snarare den där vetskapen om att nu är det åter dags för tidiga morgnar, vardagens krav och ständigt denna önskan att hinna med mer än vad tiden räcker till.

När jag till slut fick upp ögonen ösregnade det dessutom ute. Det blev ett snabbt beslut att stanna hemma i nya tv-soffan i stället för att ge mig ut och rida som planerat. Efter att ha vilat där ett par timmar extra kändes det så mycket bättre. Jobbångensten fanns kvar men sedan när jag väl kommit iväg och var på plats kändes det som vanligt bättre. Bara att leta sig in i rutinerna och ur semesterlunken nu så kommer det bli bra!

Inga kommentarer: