torsdag, juli 09, 2009

Upphittad

Hittade en hund i morse.

Eller jag såg den först från fönstret men trodde det bara var någon som rastade sin hund lös, en halvtimme senare insåg jag att så inte var fallet.

Efter lite detektivarbete från Polisen (eftersom jag misstänkte att jag visste var den kom ifrån) fick de tag i ägarens mamma som kom och hämtade den:).

Så nu är/kommer den hamna i rätta händer igen.
Väldigt snäll och söt men i början väldigt osäker.
Tur att jag var ledig så jag hade tid att vänta i lugn och ro med den lilla (eller nåja ganska stora) sötingen. Annars hade jag tagit mig tid, eller löst det på något annat sätt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Dagens lilla vardagshjälte :-)
Härligt med folk som bryr sig och inte bara tänker att dom ska bry sig!

Muffelmul sa...

skönt att hunden kom till rätta utan att något hände med den... hoppas du haft en skön dag i stallet trots regnet!