lördag, juli 25, 2009

Viljan att vara positiv.

Veckan har karakteriserats mest av jobb.
Morgontröttheten har äntligen börjat ge vika.
Senaste dagarna har jag dock känt lite bristande engagemang i såväl jobb som fritid.

Från att ha varit full av idéer, lust och framförallt ridlust förra veckan, har det stagnerat till en lugnare känsla av vad som behöver göras både med E och hemma.
Det har liksom tagit emot lite att hålla sig till planen och jag saknat mitt positiva och energifulla jag.

Dagarna blir så mycket lättare om man vaknar med ett leende i stället för känslan av en liten tyngd av vad man borde göra. Samtidigt blir det en ond cirkel om man analyserar det för mycket.
Vad jag kommit fram till är att jag är lite känsligare än jag önskar att jag vore. Måste ju inte reagera på "allt" utan det vore ju lite enklare om visst rann av utan att påverka.

Men jag har sagt det förut, inget rensar mitt huvud bättre än en upptagen dag på jobbet. Det känns faktiskt som det positiva energifulla är på väg igen! Kommer inte ens ihåg hälften av det jag funderade över tidigare idag. Kanske hade jag bara en lång startsträcka efter årets semester.

Inga kommentarer: