söndag, juli 12, 2009

Smultronställe

Ja, idag har jag hittat ett smultronställe. Eller egentligen två smultronställen, fast i olika bemärkelser. När jag hämtade E i hagen såg jag plötsligt att det bara lyste rätt av smultron. Var såklart tvungen att stanna och plocka oss ett strå medan jag försökte hindra Eikar att sluka de plantor han kom åt.
Gav honom ett smultron vilket han gillade och genat tiggde mer, så de goda bären var snabbt slut.

Red sedan iväg åt ett håll jag inte riktigt undersökt förut, varit i närheten men inte ridit upp ditåt, det visade sig att där låg en alldeles underbart vackert bevarad klungby som förvaltas av statens fastighetsverk.
I samlad skritt red vi igenom detta vackra område, när byn tog slut tog en trevlig grusväg med läge för högre gångarter vid, något som jag hittills saknat lite.
Måste rida längre på vägen någon dag, himlen såg ganska hotande ut en stund så jag tyckte det var bäst att ta mig hemåt ifall det blev oväder. Turligt nog kom det bara några regnstänk innan de mörka molnen drog bort.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Smultron är ju både fina och goda!
Måste gå ut och plocka lite tror jag :-)

Kul att ponnyn hoppade metern.
/Kattis

LadyLoor sa...

Ja, är jättenöjd med både alla underbara smultron och hoppningen:)

Bengall sa...

Det är en fin grusväg som går mellan Venngarn och Sigtuna. Vägen kommer fram vid bron till Munkholmen.
Om det nu är den vägen jag tror du ridit på.
Red där i vintras.