torsdag, juli 02, 2009

Grand Canyon


Ja, vad ska man säga?
Utsikter som tar andan ur mig, gör mig lite smått höjdrädd och samtidigt gör mig väldigt väldigt fascinerad. Natur kan vara så häftigt.Bilder kan inte göra hela upplevelsen rättvisa, men kanske kan ni få känna en liten gnutta av hur fantastiskt det är.

När vi tittade ned i kanjonen kunde man se människor gåendes på en vandringsled där nere. Då förstod man verkligen hur högt det var, de var bara prickar i insektsstorlek.


Omkring grand canyon finns också ett rikt djurliv även om många av djuren är lite skygga och håller sig borta från lederna där det rör sig många turister.
Under vandringen längs en sträcka av kanjonens sida såg jag glada ganska tama ekorrar, snabba små ödlor och imponerande vackra kondorer som utnyttjade de uppåtgående vindarna.





2 kommentarer:

Bengall sa...

Fy fasen vad häftigt!

Muffelmul sa...

Jag säger bara... WOW!!!!!