onsdag, juli 01, 2009

I´ve been riding in Arizona


De senaste två dagarna har vi åkt en hel del bil i Arizona.

Vi har under de dagarna träffat underbara människor, varit hos en vän till Markus bror och fått se en en riktig ranch. Jag fick till och med följa med dem på en ridtur då cowboyen i familjen skulle lämna fyra hästar på bete. Så jag och två av hans tre barn var på en cirka två timmar lugn ridtur på Arizonas torra grässtäpper.


Jag fick en av ranchens påliltigaste hästar vid namn Petunia. Hon var så härligt lyhörd och snäll men hade ändå mycket energi. Det var så underbart kul!



På kvällen lämnade vi våra nyfunna vänner och åkte vidare en halvtimme för att övernatta hos M:s brors svärföräldrar i deras fina hus som låg vackert och lite avskiljt utan att vara ensligt. På deras tomt sprang många fåglar och vildkaniner glatt omkring. Jag trivdes verkligen både med huset och föräldrarna, så det var med lite tungt hjärta vi lämnade dem och styrde kosan mot Grand Canyon som är morgondagens äventyr.




Vägen vi åkte idag slingrade sig upp och ned över några berg och bjld emellanåt på helt fantastiska vyer även om kurvorna ibland var så skarpa att det var lite läskigt.


Jag vill redan komma tillbaka hit någon gång i framtiden!

3 kommentarer:

Muffelmul sa...

Men så häftigt! Vad roligt att du fick följa med på ridtur... otroligt roligt att se bilder o höra om vad ni haft för er. Usa verkar ruggit vackert!

Bengall sa...

Det ser verkligen härligt ut.
Ska Eikar bli western-pålle nu?
Ha en fortsatt härlig resa.

LadyLoor sa...

Neee, klart att han inte ska;).
Förresten sa cowboyen att engelsk ridning på sätt och vis kräver mer av ryttaren, så tror jag fortsätter med dressyren.