fredag, september 21, 2012

Lugnare dag

Idag har varit en lite lugnare dag. Med lugnare menas absolut inte lugn som långsam eller tråkig.
Vi har bara åkt en lite kortare sträcka och är fortfarande i delstaten Utah där vi dessutom kommer att stanna i tre dagar till.

Jag sitter nu på ett hotell i staden Moab där matställen, souvenirshopar och hotell avlöser varandra på huvudgatan. Misstänker att staden lever till största delen på den turism som de underbara nationalparkerna i området med sin speciella utsikter skapar.

På vägen hit åkte vi in till Dead horse state park och här kantades vägen den ena utsikten efter den andra som bara tog andan ur mig. Längst in låg den maffigaste och mest kända huvudutsikten. naturligtvis har jag ordnat lite bilder på den åt er. Bläddra ned lite och njut.

I morgon ska vi se och fotografera mer utsikter i Canyonlands national park. Hoppas ni inte tröttnar på utsiktsbilder!

Norra Utah-soligt och varmt men träden skvallrar
om att det går mot höst och svala nätter.


Dead horse point main overloook


Dead horse point scenic route




3 kommentarer:

Muffelmul sa...

Det ser ju helt fantastiskt och magiskt ut!!! Kommer aldrig att ledsna på dina bilder, superroligt att följa din och Marcus resa! Känns som om jag får lite av USA trots att jag inte är där! KRam!

Muffelmul sa...

Det ser helt fantastiskt och magiskt ut! Kommer aldri gatt tröttna på dina bilder, känns som om jag får en liten bit av USA genom dina bilder. Hoppas ni har det fantastiskt du och marcus! Stor kram!

LadyLoor sa...

Det är ganska fantastiskt. Kul att du gillar bilderna.

Underbart härligt att vara här och samla upplevelser. Laddar med energi och motivation till vardagen. Redan börjat med funderingar på vinterträning av den guldgula.

Kommer träffa hästar i nästa vecka, kanske tur det så jag inte saknar den finaste för mycket.