onsdag, september 19, 2012

Oregon state

I morse vaknade upp i de sydligaste delarna av Washington state. Hotellet vi sovit på låg lämpligt nog precis intill ett mall (köpcentrum) av precis lagom storlek för några timamrs shopping.

Markus klarade av de planerade skoinköpen och hittade en uppgradering på sin favoritmodell som han haft flera par av under tidigare år. Två par av vad som i alla fall tidigare varit slitstarka läderskor för någonstans runt 500kr är inte illa.
Jag fyndade en skinnjacka, snygga shorts och sist men inte minst skor.
Jag tror en del av er hästtjejer (och kanske även andra tjejer) känner igen sig när jag säger att de vackra här nedan tillfredsställer en del av barnet inom mig som velat ha just ett par sådana.

Låga cowboystövlar :D

Sedan bar det av in i delstaten Oregon som vi kom att tillbringa många timmar i innan vi slutligen nådde Boise Idaho där vi valde att övernatta. I Oregon åkte vi länge längs Columbia river och såg många vackra vyer, några stenbockar, stora boskapsgjordar och en och annan hjort. Några snapshots tagna i farten:



Bild som är både utsikt och delvis självporträtt :)

 Solnedgången har börjat nalkas
Vyerna än vackrare snart men inte nog med ljus för foton i farten..



Här i "Amerikat" har även hästarna sina motorvägsrastplatser.
Hela transporten körs in i ett hägn avsett för urlastning och så finns en rasthage.


Kul att 4H (som även finns i Sverige medverkat till att skapa dessa.

Nu har vi nått Boise, ett "stenkast (nåja ett par timmar från Twin Falls. Timmarna vi åkt spetsades av den extra timme vi förlorade då vi någonstans på vägen korsade en tidszon och nu ligger -7 jämfört med svensk tid. Om jag inte missminner mig återfår vi dock denna längre fram på vår resa.

Hur vi ligger till på resplanen? Ptja, det här är en länk som visar sträckan vi avverkat sedan vi landade i söndags eftermiddag amerikansk tid):


Over and out, dags för rast och vila.

Inga kommentarer: