fredag, juli 22, 2011

Bland fjärilar, vildhallon och krusbär

En härlig sovmorgon, lunch, koppelpromenad med katten och lite småsysslor hemma.

Sedan styrde jag moton mot stallet.
Väl där så städade jag av lite damm och smuts utanför boxen och på boxdörren.
När allt var skinande rent (nåja, lite renare i alla fall) så fixade jag i ordning Eikar för en ridtur.

Vi begav oss sedan ut i skogen och trotsade min (över)försiktiga sida lite och korsade stora vägen.
Väl på andra sidan sträcker den ut sig. Den långa skogsvägen med sina långa raksträckor som inbjuder till snabbare gångarter. Att skogsvägen sedan delar sig för att längre fram oavsett vilken riktning man väljer mynna ut i ett nät av olika stigar gör ju inte saken sämre.

Vi hoppade över uttorkade bäckfåror, åt ett par vildhallon och förvildade krusbär, frågade en joggare om vägen och red lite lagom vilse. Ett litet äventyr på fina stigar och endast bitvis oländig terräng.
Hem kom vi ordentligt svettiga men väldigt lyckliga.
Det blir fler sådana äventyrsturer framöver.

2 kommentarer:

Stina sa...

Gudars vad härligt!
Fångade du hallonen i full fräs? :D

LadyLoor sa...

Nej, jag nådde dem inte ens från hästryggen, så jag fick sitta aqv och lurpassa på dem!"