tisdag, juli 05, 2011

I vargars närhet...

Det blev en lång och härlig dag på Kolmården med många vackra djur och fina bilder.
Eftersom timmen är sent slagen nöjer jag mig med att berätta om det som avslutade dagen. För exakt två månader sedan fyllde jag 30 år.
Min underbara familj samlade då ihop till presentkortet jag så gärna ville ha. Närkontakt varg för mig och maken.

Vargarna var underbart tama, snälla och vackra. De älskar att bli kliade och njöt i stora stora drag ibland kliade de också tillbaka.
De var ocksåp mycket lekfulla och naggade gärna i de material som föll dem i smaken. Markus tröja var en av favoriterna. Han fick en busig liten tik på sig som gärna villa smaka på hans tröja gång på gång.
Guiderna som var en accepterad del av flocken var mycket kunniga, accepterade som en del av flocken och tillrättavisade denna tik några gånger. Det gav oss chansen att beskåda vargarnas flockbeteende och hur de underlägset gav sig för en ledare.

Mitt livs djurupplevelse, jag finner inte fler ord utan nöjer mig med en bildbomb:










Som synes så följde de oss till och med till grinden för att säga adjö


Ni som vill se ännu fler vargbilder kan titta på min pixbox:

Lite mer bilder på de andra djuren och berättelse om den nya attraktionen Safari (linbana) kommer, troligtvis under morgondagen.

Inga kommentarer: